Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


CopterX 250 Mini 3D Helikopter

2012.05.13

A 250-es méretű helikopterek a saját tömegükhöz viszonyítva extrém teljesítményre képesek. Ez az osztály egyik legkisebb 3D képes helikopterek gyűjtője melyek a maguk nemében meglepő adatokkal rendelkeznek:

  • Főrotorátmérő : 43 cm,
  • Főrotor fordulatszám : 3400 - 4200 fordulat/perc,
  • Emelkedési sebesség : közel 7m/sec,
  • Haladási sebesség : 60-70km/h.
  • Felszállótöm : 300-330 gramm

I. Nézzük mit is várok... hát bízom a mielőbbi hasonló repülésekben...

 

 

II. A Helikopter postázva...

2011.09.22. A helikopter nagy várakozás után megjött az elektronika még várat magára, de a gép szép, az alkatrészek minőséginek tűnnek. Semmi nem hiányzik a dobozból most sem, minden rendben volt. Ami a tavalyi rendeléshez képes meglepő, hogy most valóban üvegszálas kabintetőt adtak hozzá ami szép darab.

 

2011.10.07. Sikerült hozzákezdeni az összeépítéshez. Az első legfontosabb a sorjázás, aztán minden csavart ki kell szedni és újra csavar-rögzítőzni mert az nincs benne. Az első komoly gondot az okozta, hogy a szervók nem fértek be a szervó helyét kicsit reszelni kellett, de nem volt vészes 0,5 mm karbonba, jó reszelővel... A gép össze állt komoly gond nélkül eddig szuper.

 

keszulget-1..jpg

  

A z  e l e k t r o n i k a

 

CopterX 250 Elektronika
Motor és Fogaskerék CX250-10-02 3400 KB Brushless / 15T
Szabályzó Turnigy 18A
Ciklikus szervók HXT 900 9g.
Gyro ALIGN RCE-550
Farok szervó Blue Bird BMS 371 DD
Akkumulátor Turnigy 800 mAh 3S 20C
Vevő Spektrum Comp. Orange 6 Ch.
  CopterX 250 ... a második gép elektronikája
 Motor és Fogaskerék  u.a.
 Szabályzó  u.a.
 Ciklikus szervók  u.a.
 Gyro  GA 250 MEMS
 Farok szervó  ALIGN DS 420
 Akkukulátor  u.a.
 Vevő  u.a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Építéshez használható linkek (Nézd meg)

 

1. Kicsomagolás... alapok... Nézd meg >>>

2. Főbb alkatrészek összeállítása... Nézd meg >>> 

3. Elektronika beépítése... Nézd meg >>> 

4. Beállítás... Nézd meg >>>

5. Befejezés, első reptetés... Nézd meg >>>

 

 

É p í t é s i   t a p a s z t a l a t o k

Tulajdon képen most is, mint minden kis helikopternél a nagyon sok időt az viszi el, hogy a vezetékeket hogyan hova tedd el, hogy jó legyen. Végül is sikerült egészen jól elhelyezni a kábeleket a gép nagyon pofás lett.

Az aksi felhelyezése után a már mérhető a gép egyen súlya... a forgószárny tetejét fogva ha megemelem a súlypontja tökéletes. A végén egy jó kis helikopter lesz ez..

 

A fórumról kapott tanácsok alapján vettem ALIGN csavarkészletet, biztos ami biztos, de a csavarok hibátlanok voltak - persze a tartalék csavarok még jól jöhetnek a beszerzése ajánlott!. A kapott szerszámok is jól viselkedtek. A készlethez adtak egy-egy csepp csavar rögzítőt amit keveslettem de elég volt.

 

 keszulget-2..jpg

Valahol az első fázisban.... de már a levegőben..

 

2011.10.30: A helikopter a mai nap elkészült, nagyon várt pillanat. A beállítástól féltem azt gondoltam túl picik a szervó rudak a 450 és 500-as gépekhez szokott kezemnek. De meglepő, hogy jól kezelhetőek, nem volt gond egy kicsit sem.

A beállítás sikerült, már mint az állásszög… én általában minden gépemet egyforma állásszögre állítok.

Idle I :   -4°; -2°; 0°; +5°;+10°

Idle II : -10°; -5°;0°; +5°;+10°

Ez most is megtörtént…

Jöhet a fordulat, kellene nekem 3000-es fordulat a számítások szerint beállítottam, de miért pont most ne adta volna meg magát a fordulatszámmérőm.

Sebaj, jöhet a próba…

A fordulat kicsi szinte fel sem tud szállni, emelni kellett 5%-ot és lám szépen emelkedik, felszállt – az első 250-es élmény….

A Farok beállítás gyalázatos az érzékenység nem jó, ezen is álltani kellet, kicsiket. Rá kellet jönnöm, hogy itt van értelme az 1%-nak is. Sikerült 2 aksit kirepülni mire úgy néz ki, hogy szépen repül , tarja a farkát.

Ma a szél nem engedte, hogy kint is repüljön a kis helikopter, de remélhetőleg, hamarosan lehet vele további repülési tesztet végeznem.  

Összegezve az eddig tapasztalataimat az alkatrészek minősége mind szerelés és az első repülések alapján, szerintem egy kiváló kis helikopter, remélem a komolyabb repülések is ezt mondatják velem majd.

Mondjuk, az hozzá tartozik, hogy ez a helikopter nem is az én gépem (Jut eszembe…).

Ezt követően építem össze a sajátomat.


 2011. November:  Az első repülések...

A szerelőpadon beállított állásszögekkel és a számolt fordulattal a helikopter nem szállt fel. A fordulatnak jónak kell lenni az állásszöggel van gond, újra mértem és jó, de ha fel is emelkedik 50 cm magasra az már max. gázon max. állásszögön.

Jöhet a fórum ki mire gondol???

És mivel már volt tapasztalat ebben is.... a megoldás a következő... el kell fogadni, hogy a rotoragy nem túl pontos kivitelezése olyan hibát eredményez ami következtében a terhelésnél nem lesz meg a mért állásszög. Vagyis max. jobb karnál lenne a 10° helyett mondjuk 4-5° ami a függéshez elegendő.

No ezt követően márt csak a az állásszög értékét kell szemre, fülre növelni és kész... És valóban a fordulat marad a 3400 és ehhez megemeltem a állásszöget és a helikopter nagyon szépen repül.

Kicsit kell még barátkozni vele, a 450-es után kicsit pattogósabb de élvezetes nagyon.

 

 2011. December... 

Sajnos vannak hibák amik komolyak így cserélni kell egy-két alkatrészt. 

 

////

 

2012.02. Az év eleje nem túl modellezésbarát időszak számomra  így csak most sikerült a helikopterekbe beépíteni a „T” keresztet, az egyik gépben a főtengelyen kotyogott kb. 15 Start után, így a másikat mivel már eredetileg is kismértékben kotyogott egyből ALIGN-ra cseréltem.

 

imag0270.jpg

 

 

imag0234.jpg

 

A „T” (Main Rotor housing) csere után a kotyogás megszűnt, azt kell gondolnom az illesztés és a minőség tekintetében az ALIGN és a TAROT eddig egyformán nagyon jó minőség. A repülések alatt majd meglátjuk kibírja tovább.

 

 

 A berepülés részlete

2012.05. Én nem szoktam Expot programozni a rádiómra de ma kipróbáltam ennél a kis helikopternél. Tettem az AILE és ELEV csatornákra 15%-ot. A helikopter sokkal nyugodtabb, szinte kezesbárány lett. Már szinte 450-es vezetési élményt ad.

 

A helikopter eladtam - nincs elegendő idő az 500-as mellett a reptetésére sajnos. Az új tulajnak sok jó repülést kívánok!

 

(c) Minden ami RC Helikopter

 

 

A mappában található képek előnézete CopterX 250 SE (II.)

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Rádió

(Karcsi89, 2011.10.21 10:48)

Szia Misu,
A fotókon ha jól látom nem a Spektrum 6100 vevő van. Vagy van ilyen kiszerelés is?
Köszönöm. Karcsi

Re: Rádió

(mi24misu, 2011.10.26 09:08)

Szia Karcsi,
Jól látod a fotókon a gépben egy Orange vevő van. Két helikopter építek (egy a barátomé lesz) és az van lefotózva. De lesz még alkatrész csere más is az én gépemben, pl. szervók, Gyro.
Üdv. T. Misu