Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


HK 500 CMT TT Helikopter

2012.06.19

HK 500  CMT TT 3D Helikopter

 

hk500cmt-tt-4.jpgA helikopter megérkezése (2011.03.) a csomag kibontása nem hozott semmi meglepetést, a várt minőség, a várt csomagolásban és természetesen a törött kabintető.

A tető miatt már nem is vagyok szomorú egyszer remélem meglepődök ha kapok egy hibátlant.
 
Az alkatrészek a már GT helikopternél megszokott, aránylag jó minőségűek, jól össze vannak építve. A fontosabb csavarokat kiszedtem és azért biztos, ami biztos csavarrögzítővel összeépítetem, de nem volt semmi kellemetlen csalódás.
 
Technikai adatok
 
Hosszúság: 850 mm
Magasság: 310 mm
Főrotor átmérője: 970 mm
Rotorlapát hossza: 425 mm
Farokrotor átmérője: 200 mm
Motorfogaskerék: 12T/13T
Főfogaskerék: 162T
Autorotációs fogaskerék: 145T
Farokrotor fogaskerék: 31T
Meghajtási arányok: 1:13,5:4,68 / 1:12,46:4,68
Nettó tömeg: 935 g
Felszálló tömeg: kb. 1700 g

  

Beépített elektronika

Ciklikus szervók X 3

Turnigy MG 930 Digital Metál Servo 3.6 Kg (26 gr. 0.14 sec)

Szabályzó

Phoenix 80A
Motor Turnigy Typhonn 500 Heli motor (1800 KV) (6 Pólus)

Gyro

ALIGN 780
Farok szervó ALIGN DS 520
Rádió - Vevő DX6i 

 


 

29180454.jpgA gépet mivel az elektronika bevolt, állítva egy nap alatt repülés készre sikerült összehozni.
 
 
A galériában több kép és a berepülésről is kerül fel majd még fotó illetve remélhetőleg videó is.
 
 
 

 Remélem valahogy így fog repülni hamarosan. 


 B e r e p ü l é s . . .

A helikopter berepülése első körben nem jött össze. A farok valahogy nem jó. Csúnya a hangja, szétszedtem és tettem bele egy T-rex tengely a farokmeghajtáshoz. Isteni a hang.... tehát az eredi farok cserére szorul.

TAROT lesz hozzá rendelve...

 

2011. Augusztus: A Tarott komplett farok meghajtás megjött és beépítettem, a vibráció megszűnt, a hangja is szép... de az örömben van egy kis üröm. A HK eredeti faroklégcsavar befogók mozognak,. Próbáltam alátéttel hézagolni de nem jött be, a gép repül de Gyrot nem lehet beállítani normálisan hiszen az mozgásból eredően hibása érzékenységi adatokat kompenzál. Nem szenvedek vele tovább. Ezt is rendelni kell... Kezdem a HK gépet „szeretni”.

 

2012. Május A téli nagy karbantartás alatt ki lett cserélve a faroklégcsavar-mechanika + lapátok is Tarotra. Úgy látom a Tarot alkatrészek jól működnek. Ma sikerült összeépítés után az első reptetést elvégezni, minden jónak tűnik, kezdődhet a nyúzás, de egy kicsit rá kell hangolódni az 500-as méretre a 450-es után.

Berepülés I. A földi próbák és a lebegések hibátlanok, a lapátok egy síkon futnak.. semmi vibrálás, ugrálás nincs, szépen simán repül.

Ismerkedő repülések... 

 

A helikopter nagyon szépen repül, de jönnek elő a gondok a repülési időszám növekedéssel. Úgy látom érdemes minden csapágyat cserélni a Főrotorban. A mixerkarok csapágyait megsimogattam és szépen repült kb. 10-12 startot,most újra emelgeti a farkát. Ha már szétszedem legyen minden csapágy ALIGN benne.

2012. Június : A csapágyakat kicsit megsimogattam, némelyik talán szorosra volt húzva. A fordulat alacsony volt azt is növeltem... és a „Delfin” mozgás (farok emelgetés) megszűnt. A helikopter mozgása, reakciója is sokkal gyorsabb lett.  

 

Megjöttek a szükséges alkatrészek, Elektronika a FBL átalakításhoz – az elkövetkező rossz időjárásra beterveztem az átalakítást.  

 

 

 

(c) Minden ami RC Helikopter 

 

A mappában található képek előnézete HK 500 CMT TT

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Gratulálok

(stYler, 2011.08.03 13:33)

Szép helikopter lesz, ha a burkolat is rákerül :)

Re: Gratulálok

(mi24misu, 2011.08.03 14:18)

Köszönöm, valóban szép lett, már repült a gép, de szüksége lett egy komplett farokra (vibráció miatt) és most építem bele az új Tarot farokrendszert.
Üdv. T. Misu